Zvyšování povědomí, budování značky

O tom, že u zvyšování povědomí vás bude zajímat zejména zásah. Kolik uživatelů vaše stránka či příspěvek oslovil. O tom, zda se vaše značka dostává do zorného pole návštěvníků vás přesvědčí interakce jako jsou lajky, sdílení či komentáře. Toto všechno již znáte. Ale!? Jak to všechno jednoduše měřit a monitorovat?

Využijte následující metriky:

  • Záložka Přehledy
  • Správce reklam

Záložka Přehledy

Obr. Záložka Přehledy

Obr. Metriky záložky Přehledy

Pomocí jednoduchých metrik se rychle zorientujete:

  • Jednoduše zjistíte celkový počet označení stránky To se mi líbí. A to, jak v případě zapojení reklamy, tak naprosto přirozeně (organicky).
  • Jistě vás bude zajímat, kolik uživatelů se odhlásilo a kdy (metrika Už se mi to nelíbí).
  • Vše můžete srovnávat v čase a využívat exporty do formátů xls nebo csv.
  • Zjistíte počet lidí, kterým se vaše příspěvky zobrazily. A to buď přirozenou cestou nebo při podpoře reklamou.
  • Uvidíte, kolik jste obdrželi lajků, komentářů či sdílení.
  • Poznáte profily vašich fanoušků, popř. oslovených uživatelů i těch, kteří na vašich stránkách aktivně interagují.
  • Odhalíte, kdy jsou fanoušci nejaktivnější.
  • Prozkoumáte statistiky jednotlivých příspěvků (které zaujaly a které nikoliv, počty lajků, komenátřů, sdílení. U příspěvku či u sdílené položky atp.…).

Správce reklam

Další z možností, která se vám nabízí, je sledování statistik jednotlivých příspěvků přímo ve Správci reklam.

Obr.  Metriky Správce reklam

Měření konkrétní akce – konverze

V případě, že zamýšlíte sledovat úspěšnost konkrétní definované akce (konverzi = % osob, které splnilo danou akci. Počítejte průměrně s 1 – 5% konverzí). Tzn. registraci, nákup, návštěvnost dané stránky, míru využití akční nabídky…atp.

Poté máte k dispozici:

  • Metriky sledování konverzí. Správce reklam-Sledování konverzí
  • Promo kód

Sledování konverzí

  •  Vytvořte konverzní pixel
  • Vyberte typ konverze – nákup, registrace, návštěva dané stránky atp.
  • Vygenerujte kód a vložte jej do kódu dané stránky (nejlépe do stránky, která se zákazníkovi zobrazí po dané akci.   V praxi to bývají různé děkovací stránky)
  • Ověřte pixel

Obr.  Tvorba pixelového kódu

  • K dané akci (nákupu, registraci, návštěvě …) vytvořte příspěvek (návod zde).
  • Podpořte jej reklamní kampaní (postup tvorby reklamy). Jako účel reklamy zvolte  Zvýšení počtu konverzí na webu.
  • Vytvořte reklamní kampaň (postup zde)


Obr.  Konverze na webu

  • Statistiky sledujte v panelu Správce reklam položka Sledování konverzí.  A to kolikrát byl pixelový kód spuštěn.

Obr.  Sledování konverzi

Promo kódy

Pokud pracujete s nabídkami, můžete pracovat přímo s nastavenými promo kódy. Protože každý platí pouze pro danou nabídku. Tzn. že lze výborně vyhodnotit, jak si vaše konkrétní nabídka vedla. Poté se můžete rozhodnout, zda pokračovat v tom, co mělo úspěch nebo se poučit z chyb.

Obr.  Promo kód

Mrkněte se na možnosti reklamy. Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem. Chcete-li vytěžit ze stávajících kontaktů nejvíce, tak toto je pro vás.

Jana Eckhardtová

21. 6. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Má ještě smysl chodit s placenou reklamou na Facebook? Má! - Je pravda pravdoucí, že Facebook se ubírá vpřed mílovými kroky. Proto jsem se vrhla po hlavě do školení od Honzy… přečíst článek
Návod na vtipný příspěvek a příklady, kdy se (nám) to povedlo - Rádi se bavíte? Drtivá většina lidí taky. Proto se nejspíš “zarazí” u příspěvku, který je rozesměje. Je radno být vtipný… přečíst článek
V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu - Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události - Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.