Zvyšování povědomí, budování značky
O tom, že u zvyšování povědomí vás bude zajímat zejména zásah. Kolik uživatelů vaše stránka či příspěvek oslovil. O tom, zda se vaše značka dostává do zorného pole návštěvníků vás přesvědčí interakce jako jsou lajky, sdílení či komentáře. Toto všechno již znáte. Ale!? Jak to všechno jednoduše měřit a monitorovat?
Využijte následující metriky:
- Záložka Přehledy
- Správce reklam
Záložka Přehledy
Obr. Záložka Přehledy
Obr. Metriky záložky Přehledy
Pomocí jednoduchých metrik se rychle zorientujete:
- Jednoduše zjistíte celkový počet označení stránky To se mi líbí. A to, jak v případě zapojení reklamy, tak naprosto přirozeně (organicky).
- Jistě vás bude zajímat, kolik uživatelů se odhlásilo a kdy (metrika Už se mi to nelíbí).
- Vše můžete srovnávat v čase a využívat exporty do formátů xls nebo csv.
- Zjistíte počet lidí, kterým se vaše příspěvky zobrazily. A to buď přirozenou cestou nebo při podpoře reklamou.
- Uvidíte, kolik jste obdrželi lajků, komentářů či sdílení.
- Poznáte profily vašich fanoušků, popř. oslovených uživatelů i těch, kteří na vašich stránkách aktivně interagují.
- Odhalíte, kdy jsou fanoušci nejaktivnější.
- Prozkoumáte statistiky jednotlivých příspěvků (které zaujaly a které nikoliv, počty lajků, komenátřů, sdílení. U příspěvku či u sdílené položky atp.…).
Správce reklam
Další z možností, která se vám nabízí, je sledování statistik jednotlivých příspěvků přímo ve Správci reklam.
Obr. Metriky Správce reklam
Měření konkrétní akce – konverze
V případě, že zamýšlíte sledovat úspěšnost konkrétní definované akce (konverzi = % osob, které splnilo danou akci. Počítejte průměrně s 1 – 5% konverzí). Tzn. registraci, nákup, návštěvnost dané stránky, míru využití akční nabídky…atp.
Poté máte k dispozici:
- Metriky sledování konverzí. Správce reklam-Sledování konverzí
- Promo kód
Sledování konverzí
- Vytvořte konverzní pixel
- Vyberte typ konverze – nákup, registrace, návštěva dané stránky atp.
- Vygenerujte kód a vložte jej do kódu dané stránky (nejlépe do stránky, která se zákazníkovi zobrazí po dané akci. V praxi to bývají různé děkovací stránky)
- Ověřte pixel
Obr. Tvorba pixelového kódu
- K dané akci (nákupu, registraci, návštěvě …) vytvořte příspěvek (návod zde).
- Podpořte jej reklamní kampaní (postup tvorby reklamy). Jako účel reklamy zvolte Zvýšení počtu konverzí na webu.
- Vytvořte reklamní kampaň (postup zde)
Obr. Konverze na webu
- Statistiky sledujte v panelu Správce reklam položka Sledování konverzí. A to kolikrát byl pixelový kód spuštěn.
Obr. Sledování konverzi
Promo kódy
Pokud pracujete s nabídkami, můžete pracovat přímo s nastavenými promo kódy. Protože každý platí pouze pro danou nabídku. Tzn. že lze výborně vyhodnotit, jak si vaše konkrétní nabídka vedla. Poté se můžete rozhodnout, zda pokračovat v tom, co mělo úspěch nebo se poučit z chyb.
Obr. Promo kód
Mrkněte se na možnosti reklamy. Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem. Chcete-li vytěžit ze stávajících kontaktů nejvíce, tak toto je pro vás.