Více či méně zajímavých newsletterů máte plnou e-mailovou schránku. Ale kdy vám naposledy přišel dopis, osobní, hezky napsaný a nabízející to, co opravdu potřebujete? Možná že už dávno, nebo dokonce nikdy. To stejné platí i pro vaše zákazníky. Tak proč jim nějaký ten dopis neposlat?

Testujeme za vás

V Malé marketingové jsme se s několika klienty do direct mailu pustili a zkoušíme, co to udělá. Výtěžnost direct mailu (jinak také osobních dopisů) konkrétní osobě (pracovní pozici, oboru…) se nám zatím jeví jako 2–3%. Vyjádřeno řečí základních čísel to možná není na první pohled nic moc.

Ale pokud si představíte, že se jedná o zakázky v řádu statisíců, rázem se vám přestane direct mail jevit jako zanedbatelný kanál. Zvlášť v B2B může některým přijít vhod jako doplnění a zpestření komunikačního mixu.

Kombinujte v komunikačním mixu „oldschool” i trendy kanály

Není posílání dopisů přece jen předpotopní metoda? Podle nás ne. Dosah klíčových osob na LinkedInu není 100%, ale zhruba 40%. A tak je potřeba dosáhnout i na ten ‚‚zbytek‘‘ a namíchat takový komunikační mix, který zasáhne co největší část vašich možných klientů. Jedna možnost jsou vyhledávače. V B2B je to pořád vcelku jednoduchý úkol, pokud na něm pracujete poctivě. Další možností je telefon. Klasické ‚‚navolávání‘‘ schůzek není mrtvá disciplína. Ještě ne.

A pak je tu zmíněný osobní dopis. Slovem osobní přitom myslíme opravdu osobní.

Připravte individuální obsah a hurá na poštu

Zdá se vám výtěžnost zajímavá? Pak je nejvyšší čas pustit se do testování! Pokud to vaše zaměření umožňuje, netroškařte a testujte na tisícovce osob. Od 1 000 dopisů vám totiž bude Česká pošta účtovat 9 korun za zásilku místo 26 Kč. Dobrá množstevní sleva se vždycky hodí.

Dejte si záležet na výběru 1 000 konkrétních osob. A ještě víc na formě a obsahu osobního dopisu. Nezapomínejte, že musí být adresován člověku od člověka, nikoliv firmě. Použijte svůj naturel, jazyk, zkušenosti i jistotu, že nabízíte něco, co má smysl a přínos. Prostě to, na co druhá strana slyší.

A pozor, nezapomeňte na výzvu k akci. Sebelepší osobní dopis nezmůže nic, pokud nedáte adresátovi jasnou ‚‚indicii‘‘, co si má s vaším sdělením počít.

‚‚Zavolejte mi.‘‘

‚‚Napište.‘‘

‚‚Obraťte se na mě.‘‘

(Oni to udělají, nebojte.)

Poté vás čeká spousta skládání, balení a štítkování. A samozřejmě rozesílka. Počítejte zhruba s 80 % úspěšně doručených dopisů. Podle toho, jak se vám podaří zaujmout textem, budete ve výsledku mluvit zhruba s 20–30 lidmi. A pak musíte zaujmout ještě jednou. Produktem/službou, slovem/skutkem.

Ne, nejde o převratný kanál. Ale v součtu s dalšími minoritními zdroji zákazníků v komunikačním mixu dává dohromady nějakých 20–30 %. A na tom už se vyplatí pracovat.

Nechcete se mořit s přípravou chytlavého textu a plněním obálek? Pomůžeme vám.

Od toho jsme tady 

Jana Eckhardtová

30. 3. 2023

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

marketingový plán ležící na dřevěném stole Marketingový plán nebo rozpočet na komunikaci. Ideální čas se do nich pustit je právě teď - Je totiž dobré mít základní směr, kterým nadcházející rok vyrazíte. Buďte ale flexibilní a nebojte se změn nebo experimentů. Inspirovat… přečíst článek
dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
AI copywriter AI copywriter jako budoucnost textařiny? Rychlý, přesný, ale… - AI copywriter (chatbot) vám při tvorbě textů může hodně pomoc, ale má své mouchy. Co ještě potřebujete k tomu, aby… přečíst článek
Zákazníka jenom mlátíme parametry a čekáme, že si z toho sedne na zadek, říká Lucie Zitterbartová o B2B komunikaci - Co obnáší B2B marketing a proč je nejlepší témata pro B2B komunikaci hledat u koncového zákazníka? Na otázky odpovídala copywriterka… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.