On-page faktory

Říká vám něco SEO, optimalizace pro vyhledávače? On-page faktory jsou její součástí. Označujeme tak faktory spjaté s kódem stránky, s obsahem stránky s jejím umístěním na webu. 

On-page faktory, pokud jsou chyceny za správný konec, příznivě ovlivňují hodnocení stránky vyhledávači. Jak známo, čím víc “rád” vás vyhledávač má, tím šťastnější bude vaše pozice ve výsledcích vyhledávání. 

A na co se tedy bere vyhledávač zřetel? 

  • Meta description aneb popisek stránky s krátkou informací o obsahu. Věta, která vystihuje, o co tu jde. 
  • Nadpis nejvyšší a nadpis druhé úrovně v HTML kódu s označením H1 a H2, který by stůj co stůj měl kód obsahovat. A ideálně i nějaké klíčové slovo
  • Alternativní popis obrázku. Vyhledávač pochopitelně nepozná, co na něm je. Pokud přidáváte k textům obrázky, dejte si tu práci a obrázek popište. Vyplatí se vám to. 
  • Zvýraznění textu. Když ho vyhledávač zaznamená u některé relevantní formulace, zpozorní. “Aha, to je to, co uživatel hledá.” 
  • Klíčová slova, klíčová slova a zase ta klíčová slova. Nejen v titulku, nejen v popisku, měla by být obsažena i v textech na stránce. 
  • V jednoduchosti je krása. Na to pamatujte při tvorbě url. Čím jasnější, jednodušší a přehlednější, tím lepší.