Obchodníci, O-D-V-A-Ž-T-E S-E! V obou možných významech. Odvažte se ukazát, co ve vás je. Buďte odvážní a vstupte s obchodní akvizicí na profesní síť LinkedIn. Troufám si tvrdit, že odměnou vám bude skokové zvýšení úspěšnosti při domlouvání zcela nových obchodních příležitostí. A také úspora času, když vypustíte veškeré “studené” telefonování, které stejně nikdo nemá rád.

Obchodník v roce 2005 a hlouběji v pravěku

Schválně – jestlipak máme podobnou zkušenost…

Přesně si vybavuji samu sebe v letech 2005 – 2007 v roli manažerky pobočky a obchodnice v jednom. Pro jednu nejmenovanou agenturu jsem obchodovala firemní vzdělávání. Rozkaz zněl jasně: minimálně dvanáct obchodních schůzek za týden a X uzavřených zakázek měsíčně. A sice v řádu desetitisíců korun… 

Byla jsem těsně po vysoké, plná elánu do práce. A zároveň skálopevně přesvědčená, že obchodník v pravém slova smyslu ze mě NIKDY nebude. 

Poraď si, jak umíš. 

Kolegyně (srdečně zdravím, Leni) na tom byla podobně. Daly jsme ale hlavy dohromady a postupně kuly plány. Bylo potřeba vymyslet: 

  • Kde vezmeme kontakty.
  • Kolik telefonátů musíme “udělat”, abychom z nich vymačkaly oněch dvanáct schůzek.
  • Co proboha budeme říkat, až nám to někdo zvedne. 
  • Co je úspěch a co ne – v zájmu zachování vlastního duševního zdraví. 

Na internetu se v té době daly získat různé databáze, od levných až po superdrahé. My zvolily tehdejší klasiku – nalezení firem na internetu, získání telefonního čísla na odpovědnou osobu a vytipování dnů a hodin, kdy jsou naše šance největší (pondělí – sorry máme poradu, úterý až čtvrtek – zkuste po deváté, v 11 už máme hlad, pátek – nechme to na příští týden, myšlenkami už jsem na chatě). Po pár nevyhnutelných počátečních kotrmelcích jsme vypilovaly k dokonalosti náš “otvírák” – větu, kterou jsme telefonáty začínaly. Přes den jsme obchodovaly, průběžně telefonovaly, abychom se měly s kým scházet další týden. Po večerech jsme zapisovaly do databází, protože žádné online připojení na cestách tehdy nefungovalo. 

Na jednu stranu mě bavilo, když mé čistě statistické propočty vycházely. 

Na straně druhé mě obvolávání studených kontaktů nesmírně otravovalo. 

Proto jsem se, až mnohem později, tolik nadchla pro LinkedIn, síť, která telefonování na studené kontakty eliminuje. A pokud se její funkce uchopí za správný konec, ušetří obchodníkovi i několik hodin týdně.  

Obchodník současnosti aneb homoobchodnicus nové doby 

Pokud jste někdy alespoň krátce dělali obchodníka, nejspíš jste prožili podobný příběh. Zdá se mi, že řada obchodních zástupců se pořád zuby nehty drží starých pořádků. Stále kupují databáze, absolvují únavná telefonování bez předchozího souhlasu… i přesto, že existují výteční pomocníci, kteří jim práci alespoň v první fázi mohou značně usnadnit. 

Jenže, časy se mění. Covid výrazně postrčil i výhradně B2B firmy do online prostředí. Nebylo zbytí. Řada lidí teď pátrá, jak profesní síť LinkedIn vlastně funguje. A bývají mile překvapení, když zjistí, že schůzky s potenciálními zákazníky lze domlouvat online a bez nekonečného telefonování. 

Profil moderního (online) obchodníka 

Moderní obchodník mých představ má nejen tah na branku a cit pro osobní jednání, ale také cíl si maximálně usnadnit práci. Eliminuje zbytečné činnosti a na maximum využívá moderní nástroje komunikace, které mu dnešní doba nabízí.  

Moderní obchodník ví, že: 

  • LinkedIn je skvělý nástroj k domlouvání schůzek a udržování kontaktu. 
  • Dávno neplatí, že na LinkedInu “jsou” pouze vrcholoví manažeři, ale i střední management, lékaři, specialisté i řemeslníci. 
  • Za použití správných funkcí nalezne naprosto unikátní cílovou skupinu těch, se kterými potřebuje mluvit.

A především, že: 

  • LinkedIn má obrovský obchodní potenciál,
  • Už několik let nabízí speciální funkci přímo pro obchodování, 
  • Poměr cena/výkon je více než příznivý. 

Obchodní akvizice na LinkedInu funguje skvěle. A boří mýty o tom, že B2B přes online dělat nelze. 

Lze.

Nevěříte? 

Inu, nevěřte. Zůstane tak alespoň více prostoru pro nás. 

Pokud ve vás červíček zvědavosti přece jen hlodá, prozkoumejte obchodní funkce  LinkedIn. Opřete se do obchodování a nakročte si k vyšším číslům v příštím roce. Sami nebo s naší pomocí, protože pro klienty obchodujeme na Linkedin už od roku 2014.  

Lovu zdar!

Jana Eckhardtová

20. 8. 2020

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , , ,

dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Webinářem můžete urychlit svou cestu ke koncovému zákazníkovi. I v B2B. Webinářem k rychlejším obchodům? Jde to! - I nejzatvrzelejší zaklínači online prostoru přicházejí na chuť online prezentacím. B2B a služby nevyjímaje. Má pro vás smysl webinář? přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.