Onpage faktory, epizoda druhá – Titulek a description

Meta data jsou dalším sexy online faktorem, které vyhledávače berou v potaz při umísťování vaší stránky ve vyhledávání. Ne, nejste slepí – v textu je neuvidíte, zato je najdete ve zdrojovém kódu stránky. V administraci v modulu SEO. Nejposvátnější jsou titulek stránky (title) a popisek (description).

Svatá dvojice title/description se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání při zadání klíčového výrazu. Titulek navíc i v hlavičce prohlížeče.

Vyhledávač nemá v popisu práce zobrazit description ve výsledcích vyhledávání. Může čerpat například z první věty dané stránky nebo z firemních katalogů atp. Titulek i description by měly obsahovat klíčové slovo či výraz v přirozeném toku řeči (ať je to pěkně relevantní s výsledky vyhledávání), také ale v nějakém šmrncovním slovním spojení (chcete přece přesvědčit návštěvníka, aby klikl právě na vás).

Titulek a jak na něj

Tady jde opět do tuhého. Máte totiž cca 60 znaků (jenom!) na to, abyste návštěvníkům v barvách vykreslili, o čem daná stránka je. Samozřejmě s využitím klíčového slova. A myslete na to, že co slíbíte v titulku, musíte splnit i v obsahu. Pokud slib nenaplníte, vysloužíte si okamžité odchody návštěvníků. Navíc pokud prchajících bude většina, slíznete i penalizaci od vyhledávače. Když tedy lákám na boty do baletu za 200 kaček, nemůžu poté na nebohého zákazníka vybalit, že ty baletní piškoty dostane za dvě stě, jen když nakoupí nad 3 tisíce.

Description vám dává křídla

Co jste nakousli v titulku, můžete dopéct v popisku. Nemá sice takovou váhu a důraz jako titulek, zato se můžete rozepsat až na 160 znaků. Vyhledávač sice nemá povinnost ručně nastavená description využít, ale většinou nelení a dělá to. Nebuďte proto líní ani vy a u zásadních stránek vytvořte popisek ručně, jinde můžete nechat vyhledávač, ať si vystačí sám třeba s prvním odstavcem.

Tak si to shrneme…   

Zakomponujte do své copywriterské praxe práci s metatagy, tj. když už píšete, nezapomeňte na tvorbu úderného title a description. Odměna v podobě uspokojivého počtu návštěvníků vašich stránek vás nemine. Tak ať jsou vaše počty úctyhodné!

Jana Eckhardtová

25. 10. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů - Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.