Onpage faktory, epizoda druhá – Titulek a description

Meta data jsou dalším sexy online faktorem, které vyhledávače berou v potaz při umísťování vaší stránky ve vyhledávání. Ne, nejste slepí – v textu je neuvidíte, zato je najdete ve zdrojovém kódu stránky. V administraci v modulu SEO. Nejposvátnější jsou titulek stránky (title) a popisek (description).

Svatá dvojice title/description se zobrazuje ve výsledcích vyhledávání při zadání klíčového výrazu. Titulek navíc i v hlavičce prohlížeče.

Vyhledávač nemá v popisu práce zobrazit description ve výsledcích vyhledávání. Může čerpat například z první věty dané stránky nebo z firemních katalogů atp. Titulek i description by měly obsahovat klíčové slovo či výraz v přirozeném toku řeči (ať je to pěkně relevantní s výsledky vyhledávání), také ale v nějakém šmrncovním slovním spojení (chcete přece přesvědčit návštěvníka, aby klikl právě na vás).

Titulek a jak na něj

Tady jde opět do tuhého. Máte totiž cca 60 znaků (jenom!) na to, abyste návštěvníkům v barvách vykreslili, o čem daná stránka je. Samozřejmě s využitím klíčového slova. A myslete na to, že co slíbíte v titulku, musíte splnit i v obsahu. Pokud slib nenaplníte, vysloužíte si okamžité odchody návštěvníků. Navíc pokud prchajících bude většina, slíznete i penalizaci od vyhledávače. Když tedy lákám na boty do baletu za 200 kaček, nemůžu poté na nebohého zákazníka vybalit, že ty baletní piškoty dostane za dvě stě, jen když nakoupí nad 3 tisíce.

Description vám dává křídla

Co jste nakousli v titulku, můžete dopéct v popisku. Nemá sice takovou váhu a důraz jako titulek, zato se můžete rozepsat až na 160 znaků. Vyhledávač sice nemá povinnost ručně nastavená description využít, ale většinou nelení a dělá to. Nebuďte proto líní ani vy a u zásadních stránek vytvořte popisek ručně, jinde můžete nechat vyhledávač, ať si vystačí sám třeba s prvním odstavcem.

Tak si to shrneme…   

Zakomponujte do své copywriterské praxe práci s metatagy, tj. když už píšete, nezapomeňte na tvorbu úderného title a description. Odměna v podobě uspokojivého počtu návštěvníků vašich stránek vás nemine. Tak ať jsou vaše počty úctyhodné!

Jana Eckhardtová

25. 10. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

bestseller

další články z kategorie

Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů- Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek
Linkedin - tvorba zpětných odkazů - Malá marketingová Linkbuilding – získávání zpětných odkazů- Dali jste linkbuldingu zelenou? Výborně. Sedíte u svého počítaček, koukáte na web a říkáte si. Co teď? Podívejte se, kde… přečíst článek
Linkbuilding, tvorba zpětných odkazů Odkazový profil na jedničku- Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů je jednou z off-page metod optimalizace pro vyhledávače. Má hned dva pozitivní vlivy. Kvalitní linkbuilding… přečíst článek
Onpage faktory | malá MARKETINGOVÁ Interní a externí odkazy, adresa stránek, popisy obrázků, nadpisy- Jako SEO-Ariadna proveďte návštěvníky svého webu zlatou nití odkazů, pomozte jim přehlednými url a strukturovanými obsahy. Vyhledávači přátelsky nasaďte brýle… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.