Linkbuilding – podoby zpětných odkazů

Vytvořit silný odkazový profil není hračka. Už jsme si řekli jak budovat síť zpětných odkazů i kde vzít weby pro spolupráci. Nyní se zaměřme na typy zpětných odkazů. Na výběr je toho spousta. Některé odkazy jsou lépe hodnocené, jiné získávají “bodů” méně. Zamyslete se nad vašimi možnostmi a namíchejte si svůj vlastní odkazový koktejl pro kvalitní linkbuilding.

Články, top star linkbuildingu

Výhodou článků je, že odkazují z hlavní části webu, jsou vnořeny do textu a často jsou správně použity v tematickém obsahu. Odkaz tohoto typu v článku zůstává dlouhou dobu, někdy i navždy (po dobu existence daného webu). Můžete je publikovat zdarma či za poplatek pomocí PR webů. Jak na články chytře?

Punc originality

Vždy publikujte originální články. Duplicitám se vyhýbejte. Pokud text kopírujete, škodíte všem webům, kde se zobrazí. Budou totiž a priori považovány za zdroj nehodnotného obsahu. Mohou být proto vyhledávačem dokonce penalizovány. Ups. A fakt, že tyto odkazy vedou na váš web, nepřinese efekt v podobě lepšího hodnocení tudíž ani vám.

Kde publikovat?! Pokud nemáte v merku web, který sdružuje informace z vašeho oboru, zkuste hledat přes Collabim. V Sitefinderu najdete spoustu užitečných tipů. Můžete také využít online zprostředkovatele mezi majiteli webů a zájemci o publikování článků – např. Placla.cz, PostGenius.cz či Linkmonitor.

Další možností jak zveřejnit svůj článek je Guest blogging, neboli chcete-li Guest posting. Jeho hlavní úlohou je získání zpětných odkazů od strategicky zajímavých partnerů. Tématicky zajímavému webu nabídněte opravdu kvalitní obsah silný jak křen. Zvyšte tak jeho atraktivitu. Obě strany si mnou ruce, zkrátka klasická win-win strategie. A proč ne.

Něco za něco aneb odkazový barter

Výhodou této metody je fakt, že nic neplatíte. Stačí najít vhodného “partnera” pro výměnu odkazu. Způsob hledání partnera jsme popsali již v minulém článku. Snažte se výměnu odkazů brát jako formu spolupráce, nikoliv jen “obchod”.

Dvojsměrný versus trojsměrný

Abyste vyhledávačům trochu zamotali hlavy a získali větší váhu zpětného odkazu, je dobré z pouhé dvojsměrné výměny odkazu udělat trojsměrnou.

Vytvořte si alespoň 1 web s tematickým obsahem odpovídajícím vašemu hlavnímu webu. Do něj vložte odkaz partnera. Odkaz z partnerova webu veďte na svůj hlavní web. Čím větší síť tvoříte, tím více podpůrných webů je dobré mít “v záloze”.

Opět dodržujte pravidla kvalitního odkazu a snažte se vést ho z míst, kde to dává návštěvníkům smysl (nejlépe z textu hlavní části strany).

Podpůrný web

Podpůrné stránky jsou vaše webové stránky, které používáte pro propagaci svých hlavních stránek. Aby vše šlapalo, jak má, je vhodné je umístit na jiný hosting. A ideálně na jinou IP adresu. Pozor na vkládání měřicích kódů. I ty mějte pro každý web jiný. Jinak vyhledávač pozná účelnost tohoto jednání. Proč ale vůbec podpůrný web tvořit?

  • Pro výměnu odkazu – podpůrný web by měl tematicky souviset s vaším “byznysem”. Vždy mějte na paměti, že web bez kvalitního obsahu si své čtenáře a následně ani dobré hodnocení vyhledávačů nezíská (ani nezaslouží, uznejte sami). Z webu můžete odkazovat právě na dohodnuté partnery. Ti pak na revanž na vaše hlavní stránky.
  • Mám tolik co říct/už se mi toho na web víc nevleze? Podpůrný web může doplňovat či do hloubky řešit téma, které už se na hlavní web prostě nevešlo. V tuto chvíli je dobré ho “přiznat”, označit svými logy a vysvětlit jeho účel. Je to možná levoboček, ale pořád vaše dítě.

I podpůrný web žije. Tak ať prospívá

Pokud se rozhodnete tvořit podpůrné weby coby nové místo pro výměnu odkazů či rozšíření obsahu hlavního webu, můžete časem získat nejen kvalitní zpětný odkaz, ale také nový prodejní kanál a místo k propagaci vašich produktů a služeb. Bude vás to ale něco stát. Čas! Nejen hlavní web, ale i podpůrné weby musíte udržovat aktuální, obsahově zajímavé a nejlépe také propojené zpětnými odkazy s dalšími weby.

Doporučení: Odkazujte ze svých podpůrných webů na různé stránky z oboru. Vyberte samozřejmě ty nekonkurenční, nejlépe autority oboru. Vyhledávač to ocení a zařadí si vás do škatulky “nestranný”/”mimo podezření”. Výhodu máte v kapse a jste čistí jak čerstvý prašan.

Katalogy. Mají ještě smysl?

Tradičním způsobem jak získat zpětné odkazy byla dříve registrace stránek do katalogů. V dnešní době ztratily na lesku a zavání tak trochu časy dávno minulými. Vyhledávače hodnotí především přirozené zpětné odkazy. Pokud se chcete do katalogů registrovat, vyberte si jen ty hlavní a diverzifikujte tak svůj odkazový profil. Jinak registrace ve stovkách katalogů nemá žádný smysl z hlediska linkbuidingu.

Tip – neuvádějte do katalogů svůj hlavní e-mail. Vyhnete se spamové lavině. Pouze u Firmy.cz udělejte výjimku.

Komentáře, poznámky – malí rozsahem, velcí dosahem

Odkazy v komentářích jsou osvědčená a stále fungující metoda linkbuildingu. Musí se k nim ale přistupovat správně, v bílých rukavičkách. Nespamujte, raději napište něco k věci. Komentář by měl mít především užitek pro ostatní čtenáře, rozšiřuje či doplňuje probírané téma. Takový odkaz vám může přivést návštěvníky na web. A nehynoucí slávu, samozřejmě.

Příspěvky v diskuzích. Socializujte (se)!

Vhodné diskuze můžete najít jednoduše zadáním svého klíčového slova + slova diskuze do vyhledávače. Další možností je opět Collabim, kde si můžete tematické diskuze přímo vyfiltrovat. Hledejte moderované diskuze a prostudujte si pravidla. Přispívejte, házejte rady do placu, debatujte… a až vybudujete svou pozici, sdílejte zpětné odkazy. Každá diskuze je jiná a je potřeba se přizpůsobit jejímu přirozenému “cyklu”. Své odkazy si kontrolujte.

Inzeruji, poptávám

Další možností jak získat zpětný odkaz je vložení inzerátu či poptávky s odkazem na váš web na inzertní servery, aukce či poptávkové weby. Pozor na životnost těchto odkazů. Poločas rozpadu bývá nic moc, a mnohdy tak znamenají víc práce než získané hodnoty.

Zpětné odkazy ze sociálních sítí

Z hlediska SEO nemají zpětné odkazy na sociálních sítích žádný význam. Jedná se o nofollow odkazy. Mohou však mít zásadní význam pro návštěvnost. Právě sociální sítě jsou zdrojem velké návštěvnosti a pomohou vám vybudovat brand silný jak pět hodin tažený vývar.

Tip na závěr – pokud se chcete prezentovat na sociálních sítích, ale nemáte čas na vkládání jednotlivých postů, můžete využít Hootsuite.com. Díky ní můžete jednoduše publikovat a spravovat více sociálních profilů “na jeden klik”.

Linkbaiting – ukousněte si svůj kousek “slávy”

Linkbaiting je jeden z nejefektivnějších, ale zároveň nejtěžších způsobů jak získat zpětné odkazy. Jde v podstatě o obsah, který se šíří sám. Často si díky linkbaitingu budujete nejen odkazovou síť, ale podporujete značku a získáváte mnoho návštěvníků na své stránky. Zde je pár prověřených nápadů pro ukázku:

  • Vytvořte návod, předejte informaci, která se bude šířit. Lidi baží po informacích.
  • Napište článek na kontroverzní téma – opět se bude šířit sám. Svět miluje bulvár.
  • Zábavný článek (vtip, nadsázka). Protože smích je zdravý.
  • Tajné informace o akci, trhu. Kdo by nemiloval tajemství, exkluzivitu?
  • Buďte první – novinky. Pocit být (někde, v něčem) mezi prvními? K nezaplacení.
  • Vytvořte článek na téma, které ještě není “obsazeno”. Najděte pramen života.
  • Vtipný či zajímavý obrázek, infografika. Komu by se dnes ještě chtělo číst…
  • Zábavné video. Viděli jste na youtube to video se zaměstnanci Absolut Vodky v Adamově rouše, jak hovoří o své práci? A zkuste se nesmát! http://digg.com/video/absolut-nothing-to-hide

Milý zloději grafiky, těší mě

Máte na webu originální grafiku, zakládáte si na autorských právech a chcete být unikátní unikát? Skvěle! Najdou se ale frajeři, co si bez požádání vaše obrázky “vezmou” a umístí na svůj web. Copy/paste a mají hotovo, zatímco vy jste se tak pachtili… Díky nástroji https://www.tineye.com/ můžete své obrázky vystopovat a frajera kontaktovat. “Vy byste se, kluci, pořád jenom prali…” Ne. Nemusíte nutně žádat smazání – můžete nabídnout vložení zpětného odkazu a rozšířit si tak svůj odkazový profil.

Nákup za všechny prachy

Nákup odkazů vyhledávač nepovoluje. Při odhalení vás opět může penalizovat. Zvažte, zda je to jediná možnost jak odkazy získat. Pokud se k nákupu uchýlíte, buďte zatraceně obezřetní. Našlapujte pomalu a prokládejte koupené odkazy jinými typy tak, aby byl odkazový profil co nejpřirozenější. Zvažte variantu využití služby jako linkmonitor.cz či http://www.prodej-odkazu.cz/. Výhodou těchto systémů je, že zprostředkovávají pouze kontakt mezi prodejcem a zájemcem o zpětný odkaz. Tím pádem je těžko dohledatelné, zda je odkaz skutečně koupený či nikoliv.

Nechte se upozornit

Google nabízí zajímavou službu Google Alerts, díky níž můžete jednoduše získat nové zpětné odkazy. Jak to funguje?

Nastavíte si upozornění na konkrétní klíčové slovo, značku či své jméno. Google vás bude informovat, pokud někdo vaše zadaná kritéria na internetu zmíní. Vy ho můžete kontaktovat a zažádat o vložení odkazu. Počet takovýchto příležitostí závisí na věhlasnosti vaší značky (webu).

Broken linkbuilding, no broken hearts

Další možností, jak získat zpětný odkaz, je vyhledávání tzv. nefunkčních odkazů. Můžete použít Google, Seznam nebo placenou verzi Majestic.com. Po vyhledání vhodného odkazu kontaktujte majitele stránek s nevtíravou nabídkou – možnost zlepšení kvality stránek díky vložení vašeho krásného zpětného odkazu. To by bylo, aby po tom neskočili.

Závěrem… tak hlavně ten obsah aby byl…

Linkbuilding je časově i finančně náročná záležitost. Není často lehké přelstít vyhledávače a přesvědčit je, že vaše odkazy jsou naprosto přirozené, bez plastických operací. Budování vaší odkazové sítě může trvat měsíce i roky. Základním kamenem však zůstává kvalitní obsah. Bez něj se v dnešní době již neobejdete. Amen.

Pamatujte –  kvalitní linkbuilding = kvalitní obsah!

 

Jana Eckhardtová

28. 3. 2018

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkedin - tvorba zpětných odkazů - Malá marketingová Linkbuilding – získávání zpětných odkazů - Dali jste linkbuldingu zelenou? Výborně. Sedíte u svého počítaček, koukáte na web a říkáte si. Co teď? Podívejte se, kde… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.