Mediální plánování je alfou a omegou návratnosti reklamních investic

  • Vyhodnoťte, zda je mediální prostor určen pro vaši firmu a vaše omezené rozpočty nebo jej přenecháte obřím korporátům.
  • Zkompilujte nejvhodnější kombinaci médií (media mix), jež udeří ve správný čas a na správném místě do publika, které toužíte oslovit.
  • Staňte se blízkým partnerem několika novinářů či publicistů (media list), kteří vaše témata dlouhodobě přiblíží čtenářům (kdo vytrvá, vyhraje).
  • Připravte  mediální kampaně na minutu přesně, dle rozmarů zákazníka, trhu i sezónnosti podnikání.
  • Hodnoťte a radujte se z jasně podložené zpětné vazby (většinou).

Plánování

Media plán zvládne vytvořit s trochou cviku a času každý z vás. Košatost realizace bude přímo úměrná finančním prostředkům. Nicméně u kreativy to bude právě naopak – kde nejsou peníze, musí přijít na řadu skvělý nápad.

​1. Sestavte mediální mix

  • Specifikujte cílovou skupiny, do které se chcete „opřít“.
  • Navrhněte rozpočet, který jste ochotni investovat po vámi zvolenou dobu.
  • Vyberte relevantní mediální prostor, který je pro vás cenově dostupný (máte na výběr media jako tisk, rozhlas, kino, outdoor, eventy, případně televizi a samozřejmě internet – o jednotlivém mediálním prostoru a dílčích formách více zde).
  • Zjistěte o vybraném médiu daleko více. Na jaké publikum se zaměřuje, jaký je redakční plán, stěžejní témata. Velikost nákladu a geografické cílení. Formy a místa distribuce. Zásah. Termíny uzávěrek a vydání…. Nevěřte všemu, co píší a údaje si ověřte. Stačí selský rozum.
  • Vyberte vhodné formáty prezentace (více o formátech zde).
  • Prověřte nabídku cen a možných slev při dlouhodobé spolupráci.
  • Vyberte konečný seznam medií a jeho formy.

2. Založte si mediální list

  • Vytvořte „mediální“ CRM (databáze kontaktů i komunikace s novináři).
  • Zjistěte kontakty na inzertní či obchodní oddělení. Nejlépe konkrétní osobu.
  • Vypátrejte kontakty na novináře, publicisty, jejichž zaměření a práce ladí s vašimi plány (tel., e-mail, FB, Twitter…).
  • Zjistěte o daném kontaktu více informací (o čem specifickém píše, co se o něm říká, co jej eminentně zajímá, kde jej můžete zastihnout…).
  • Vytvořte si místo, kam budete ukládat informace o vaší komunikaci (paměť bývá krátká a hlavně nepřenositelná).
  • Sledujte, co o vás uveřejnili a buďte svému „kontaktu“ k dispozici, když to slíbíte.

​3. Načasujete mediální plán

  • Velmi bedlivě si zjistěte termíny uzávěrek pro dodání podkladů poskytovatelům reklamního prostoru.
  • Naplánujte termíny tvorby obsahů. Dle harmonogramu kampaně, dle uzávěrek medií, dle času copywritera, grafika či tvůrce videa.
  • Dle uzávěrek, rozpočtu a dohody vytvořte časový harmonogram mediální kampaně (kdy se uveřejní rozhlasový spot, kdy příspěvky na sociálních sítích, kdy tisková zpráva, kdy se vylepí venkovní reklama) a dejte si pozor, aby každé médium kopírovalo fázi kampaně. Ať se vám nestane, že např. kampaň na soc. sítích a PPC či bannery proběhnou při začátku prodejní kampaně, ale PR a tiskové zprávy prošvihly uzávěrku.
  • Vše pěkně spočítejte. A to včetně návrhů a výroby reklamních sdělení i ceny nosičů, práce copywritera, grafika… A stanovte výslednou cenu.

​4. Vyhodnoťte účinnost

Pravdou je, že účinnost některých médií se velmi špatně hodnotí. Zejména se skromnými rozpočty. Ten by většinou spolknul jenom monitoring situace před a po kampani. Vyhodnocujte tedy tam, kde se to dá. S nástroji, které jsou k dispozici. Všude jinde budete muset použít vlastní zkušenosti a odhad.

Stáhněte si vzor média plánu a vyhodnoťte, zda se vám investice času i finančních prostředků do masmédií vyplatí.

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další šablony

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.