Onpage faktory, epizoda 3, 4 a 5

Staňte se autoritou mezi weby ve svém oboru! Optimalizace pro vyhledávače? Podívejte se, jak neztratit návštěvníka v labyrintu stránek vašeho webu. A zaměříme se na poznání, koho považuje za autoritu vyhledávač. Zkroťte SEO ve svůj prospěch.

Struktura stránek

Vyhledávač stejně jako návštěvník potřebuje vést za ruku, aby se vašimi stránkami pohodlně dostal, kam potřebuje. Teď, tady a hned. Vyhledávač se orientuje dle klíčových slov, tak mu to zjednodušte a pro každé relevantní klíčové slovo vytvořte podstránku. Záměrem návštěvníka zase je dostat se na pár kliků a bez nervů, kam potřebuje, po cestě se neztratit a pokud by se rád vrátil, tak nechť najde jednoduchou zkratku (= na jeden magický klik) na hlavní stranu či do nadřazené kategorie. Struktura webu by tedy měla být natolik přehledná a provázaná vhodnými odkazy, aby se návštěvník hladce dostal, kam potřebuje – a to cca na 3 kliknutí (z hlavní strany do kategorie, do produktů, článků…) Nezatěžujte ho však příliš velkým výběrem, nebo jej na webu tak akorát zamotáte. Představte si sami sebe v obrovském nákupním centru, kde má každý obchod tři vchody i východy. Jednou stranou vejdete a dvěma dalšími můžete vyjít. Za chvíli nebudete vědět, kde se nacházíte, kam jste chtěli dojít a proč. Budete otrávení, frustrovaní a příště půjdete radši jinam – někam, kde mají jasné značení a intuitivní rozmístění vchodů/východů. Na internetu je to stejné a vy přece takhle zbytečně neodeženete své návštěvníky na konkurenční weby!

Autorita a historie stránky

Jak už víte, vyhledávač chce návštěvníkům nabízet ty nejlepší a nejrelevantnější stránky z daného oboru. To je jeho mise. Vnímá weby jako celky a ty největší autority posouvá nahoru. A autoritou jsou pro něj stránky, které:

  • splňují podmínky správné optimalizace,
  • aktualizují svůj obsah,
  • mají kontinuální a zvyšující se návštěvnost po delší období,
  • mají nízkou míru opuštění,
  • svou přehlednou strukturou pomáhají návštěvníkům v orientaci,
  • používají různé formy komunikačních kanálů.

Vyhledávač má rád vytrvalce. Myslíme tím aktivní vytrvalce maratonského ražení. Pořídíte-li si doménu a 5 let na ní nic aktivního neděláte, tak vám její pokročilý věk nijak výrazně nepomůže.

Need for Speed – rychlost a načítání stránek

Ruku na srdce, jak dlouho jste ochotní čekat, než se vám daný obsah zobrazí? Dvě tři vteřiny? V době superrychlého internetu a vražedně velké konkurence už nikdo nečeká na nic! Prostě nakvašeně zvolíte jiný výsledek vyhledávání. Je trestuhodná škoda, když si dáváte s optimalizací svého webu taaakovou práci, ale spolehlivě ji hatí pomalé načítání stránek nebo neustálé výpadky při zobrazení stránek. Vyhledávač ani návštěvník nemají dlouhé načítání stránek rádi. Pokud si tedy při načítání vašich stránek stihnou uvařit kafe, nechte si zkontrolovat zdrojové kódy, velikost obrázků a další grafiku, hosting – zkrátka to vyřeště, jinak vaše optimalizace přijde vniveč

Pokud chcete zkontrolovat rychlost načítání svých stránek, použijte tento nástroj. Vyberte kontinent, zemi, prohlížet a testujte.

http://www.webpagetest.org/

Shrneme si to…

Při tvorbě struktury svého milovaného webu mějte na paměti, že vyhledávač se orientuje dle klíčových slov, ale zákazník hlavně dle vámi mazaně předurčené cesty, která musí být jednoduchá, jednoznačná a s rychlým návratem zpět. Vyhledávač má rád vytrvalce, takže se prostě smiřte se stálým marketingovým úsilím a berte to jako součást denní rutiny. Za nějaký čas vás vyhledávač po zásluze odmění a povýší mezi autority. A autorita je to, co návštěvníci ve světě internetu hledají. Tak ať vás najdou!

Jana Eckhardtová

7. 11. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

bestseller

další články z kategorie

Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů- Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek
Linkedin - tvorba zpětných odkazů - Malá marketingová Linkbuilding – získávání zpětných odkazů- Dali jste linkbuldingu zelenou? Výborně. Sedíte u svého počítaček, koukáte na web a říkáte si. Co teď? Podívejte se, kde… přečíst článek
Linkbuilding, tvorba zpětných odkazů Odkazový profil na jedničku- Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů je jednou z off-page metod optimalizace pro vyhledávače. Má hned dva pozitivní vlivy. Kvalitní linkbuilding… přečíst článek
Onpage faktory | malá MARKETINGOVÁ Interní a externí odkazy, adresa stránek, popisy obrázků, nadpisy- Jako SEO-Ariadna proveďte návštěvníky svého webu zlatou nití odkazů, pomozte jim přehlednými url a strukturovanými obsahy. Vyhledávači přátelsky nasaďte brýle… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.