Bez peněz na Facebook nelez

Dobrou zprávou je, že reklama na FB je levná a poskytuje dobré zacílení. To neznamená, že byste ji měli využívat bezhlavě. Bez určení cíle, který jste si předsevzali. Bez zaměření na uživatele, pro které jste důležití.

FB nabízí hned několik forem reklamy:

  • Kliknutí na web. Patří mezi nejčastější. Podporuje návštěvnost daného webu či stránky.
  • Propagace stránky. Získávání fanoušků.
  • Propagace příspěvku. Patří mezi nejvyužívanější. Podporuje vyšší zásah příspěvku. Předpokladem je skvělý obsah a můžete očekávat více lajků, sdílení či komentářů.
  • Konverze konkrétní akce. Prodej, registrace, stažení atp.
  • Mezi minoritně využívané formy reklamy patří zvýšení zájmu o událost, podpora využití nabídky, zhlédnutí videa a stažení aplikace.

Než se pustíte do tvorby reklamy. Nezapomínejte, že reklama na FB má svá pravidla. Pokud jsou vaším artiklem alkohol, cigarety, rozkoš či jiná kontroverzní témata, nezapomeňte mrknout do pravidel reklamy.

Tvorba reklamy

Pojďme vyzkoušet, jak reklamu nastavit. Například při  propagaci příspěvku. Pokud jste zvládli nastavit cílová publika, nyní to bude hračka.

Předpokládejme, že máte pro uživatele stránky přichystanou parádičku v podobě článku, návodu, videa, e-booku nebo něčeho podobného, o čem si myslíte, že mu náramně usnadní život. Chcete jej přimět k přečtení, k zamyšlení, k registraci, k lajku….

  • Vytvořte příspěvek (odkaz, obrázek, video, nadpis, text, výzva do pranice…).
  • Zvolte účel vaší kampaně. V našem případě položku Propagace příspěvku.
  • Vyberte FB stránku, kde bude příspěvek zobrazován.
  • Zvolte podporu stávajícího příspěvku.

Obr.  Propagace příspěvku

Obr. Výběr cílového publik

  • Nastavte rozpočet a trvání kampaně. Volte buď fixní částku, kterou hodláte maximálně utratit za jeden den.  Nebo navolte dlouhodobý rozpočet, tzn. celkovou částku, kterou hodláte do celé kampaně investovat.
  • Zvolte způsob účtování. Můžete platit za počet zobrazení, za kliknutí nebo za zájem o příspěvek (což v našem případě ponecháme).

Obr. Nastavení rozpočtu

  • Zkontrolujte náhled reklamy. Vyberte umístění reklamního sdělení. Poté klikněte na tlačítko Objednat. Jestli to děláte poprvé,  budete vyzvání k platbě. Můžete zaplatit klasickou kreditní kartou nebo využít služby PayPal. Platby se vám strhávají zpětně.

Obr.  Umístění reklamy

  • Nyní se přepněte do Správce reklam (levý panel FB). Položka Kampaně. A vyberte příspěvek, pro který jste vytvořili reklamní kampaň. Zde můžete sledovat, zda je vaše kampaň aktivní, kolik jste utratili, jaký je dosah příspěvku, zájem o příspěvek atp…

Obr.  Reklama reporty

Podívejte se na to, jak měřit výsledky. Jak zacílit na zákazníky, kteří vás zajímají a pro které jste důležití.  Pokud stále tápete při tvorbě cílů a tvorbě příspěvků vraťte se sem.

Jana Eckhardtová

21. 6. 2015

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

V módu Facebookového kódu | malá MARKETINGOVÁ V módu Facebookového kódu- Chcete vědět o návštěvnících svých stránek maximum. Dejte jim sledovací zařízení - Facebook pixel. Implementujte si kód do stránky a… přečíst článek
Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události | malá MARKETINGOVÁ Facebookové „kódování“ aneb FB pixel a události- Pokud jste doposud nepoužívali Facebook pixel, tak si jej rychle opatřete. Zjistíte tak mnoho nového o návštěvnících webu, ale i… přečíst článek
Facebook Okruhy uživatelů pro fajnšmekry | malá MARKETINGOVÁ Okruhy uživatelů pro fajnšmekry- To, že Facebook umožňuje výborné zacílení, už víte. Možná vám ale unikly některé novinky či vychytávky, které vám umožní se… přečíst článek
Facebook Power Editor, (po)mocná ruka reklamy | malá MARKETINGOVÁ Power Editor, (po)mocná ruka reklamy- Power Editor, FB nástroj pro správu reklamních příspěvků. Pár kliky reklamy duplikujte, hromadně upravovujte a nastavte kdy a jak se… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.