Onpage faktory, epizoda 6, 7, 8 a 9

Odkazování z jedné stránky na druhou pomáhá návštěvníkům při orientaci na webu. Měly by jej vést jak na místo určení, tak jako pověstná Ariadnina nit i hezky zpět z labyrintu domů. Odkazy, kterými je zlatě protkán váš web, označujeme jako interní a mají nižší váhu pro vyhledávač než ty, kterými odkazujete na jiné stránky (externí odkazy). S počtem interních odkazů si zbytečně nelámejte hlavu. Vytvořte jich tolik, kolik je logické pro navigaci čtenáře tam i zpět, nechcete jej přece zamotat a v labyrintu ztratit. S externími odkazy to nepřehánějte, nechcete vypadat jako linkbuildingová farma (stránky, které byly založeny pouze k účelu tvorby zpětných odkazů). Použijte jich prostě tolik, kolik je přirozené. Pokud chcete mít přehled o SEO parametrech na svých i jiných stránkách, nainstalujte si do prohlížeče lištu se SEO parametry.

https://www.seoquake.com/index.html

Dejte si pozor na tzv. mrtvé odkazy odkazující na neexistující stránky. Životnost stránek můžete zkontrolovat prostřednictvím

http://www.brokenlinkcheck.com/broken-links.php http://validator.w3.org/checklink

http://validator.w3.org/checklink

A pokud používáte www.collabim.cz, ten vám vložené zpětné odkazy hlídá a na případnou nefunkčnost upozorní e-mailem.

URL adresy – sláva stručnosti

Dříve vyhledávač kladl váhu na url, ve kterém bylo klíčové slovo, a to zejména v doméně druhého řádu (www.oblekyjaros/obleky-do-tanecnich). Nyní už to tak není, i když určitou pozornost url vyhledávač věnuje pořád. Podstatný význam má zejména pro návštěvníka, jemuž pomáhá při orientaci, takže se snažte o co n-e-j-p-ř-e-h-l-e-d-n-ě-j-š-í, výstižné a krátké url adresy. Jak má vypadat správná adresa stránek a podstránek, kterou vyhledávače kvitují s nadšením?

Alternativní popisky obrázků

Vyhledávače totiž trpí obrázkovou slepotou, nevidí ho, ale umí ho přečíst ze zdrojového kódu. Když mu popíšete, co na obrázku je, bude s touto informací pracovat.

Svatý nadpis H1 a ty další

Zásadně používejte nadpisy, ale i jiné formátování (tučný řez, odrážky…) Usnadňuje to orientaci uživateli i vyhledávači. Zvláštní pozornost věnujte hlavnímu nadpisu označovanému jako H1. Ten by měl obsahovat klíčové slovo v přirozeném toku řeči s důrazem na vyvolání zájmu čtenáře. Ostatní úrovni nadpisů přisuzuje vyhledávač nižší váhu, na druhou stranu jsou důležitější než samotný text. Klíčová slova využívejte tam, kde je to přirozené, nic násilně neroubujte.

Dnešní suma sumárum

Překvapilo vás, že požadavky robotího vyhledávače i lidského návštěvníka se většinou v podstatě shodují? Ano, budete-li používat přirozenou měrou odkazy jak na svém vlastním webu, tak odkazující na ostatní, budete-li se soustředit na smysluplné, přehledné url a zahrnete do svého copywriterského umění i alternativní popisy obrázků a tvorbu štavnatých nadpisů v souladu s klíčovými slovy… tak se prostě nevyhnete lepším a lepším výsledkům ve vyhledávačích! Gratulujeme.

Jana Eckhardtová

22. 11. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

bestseller

další články z kategorie

Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů- Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek
Linkedin - tvorba zpětných odkazů - Malá marketingová Linkbuilding – získávání zpětných odkazů- Dali jste linkbuldingu zelenou? Výborně. Sedíte u svého počítaček, koukáte na web a říkáte si. Co teď? Podívejte se, kde… přečíst článek
Linkbuilding, tvorba zpětných odkazů Odkazový profil na jedničku- Linkbuilding neboli budování zpětných odkazů je jednou z off-page metod optimalizace pro vyhledávače. Má hned dva pozitivní vlivy. Kvalitní linkbuilding… přečíst článek
SEO Struktura, věk a rychlost načítání stránek | malá MARKETINGOVÁ Struktura, věk a rychlost načítání stránek- Staňte se autoritou mezi weby ve svém oboru! Optimalizace pro vyhledávače? Podívejte se, jak neztratit návštěvníka v labyrintu stránek vašeho… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.