Onpage faktory, epizoda první – Ach ty SEO obsahy

Obsahy webů nejsou jen “potravou” pro vyhledávače. Jsou nebo tedy mají být zdrojem žádoucích informací i pro lidi. Nechcete přece své zákazníky a klienty otrávit nezáživným, jedovatě nudným obsahem! Je to jeden z nejdůležitějších faktorů optimalizace pro vyhledávače, přitom jedna z nejnáročnějších SEO olympijských disciplín. Prověří vaši píli, je výzvou pro vaši vytrvalost. (Správný) obsah ovlivňuje pozici a viditelnost na Googlu, Seznamu a spol.

Budete-li tvořit kvalitní webovou náplň, zaslouženou pozorností vás odmění nejen roboti-vyhledávače, ale i samotní návštěvníci, o něž vám jde v konečném důsledku především. Obsah ale musí stát za to! Navíc to funguje dlouhodobě a pokud vpluje do vašich vod nová konkurence, jen tak vás nepředběhne. Když říkáme obsah, myslíme tím i vaše krásné obrázky a zdařilá videa. S nimi však musíte vyhledávači pomoct tzv. alternativním textem nebo přepisem videa, jinak se vyhledávač nedozví, co na něm je.

Není obsah jako obsah…

Tohle je možná nejdůležitější věta našeho článku: při tvorbě obsahu se primárně zaměřte na tvorbu textu pro lidi – ale v rámci pravidel vyhledávače. Sledujte, který článek nejvíce zaujal, a navazujte na něj.

  • Servírujte lidem užitečné informace (zbytečných informací je plný svět i internet)
  • Respektujte gramatiku (jsme přece Češi!)
  • Odkazujte (nebuďte líní, vyplatí se vám to)
  • Přidejte do webového kotle obrázky, dokumenty, videa (ať je to pestré)
  • Používejte formátování (tohle je nutnost)
  • Připojte sociální interakce – komentáře, “to se mi líbí”, sdílení… (ať je to lidské!)

Kdo to proboha napíše?!

Ano, tady jde do tuhého. Mnoho z vás se vrhne do tvorby statečně po hlavě a stejně jako já má přesvědčení silné jako pravé italské espresso. Ale přes veškeré srdnaté předsevzetí, ruku v ruce s každodenními povinnostmi, vší tou administrativou na bedrech… vaše vůle plíživě slábne. Buď se obrníte nesmlouvavou vojenskou disciplínou, nebo delegujete psaní na spolehlivého obsahotvůrce. Může to být kreativní kolega nebo profesionální copywriter, nicméně já si pořád myslím, že opravdu srdcové články může napsat pouze specialista na danou problematiku. Tečka.

Jak dlouho musím psát a jak často?

Tak akorát, přiměřeně, dostatečně… čili v podstatě začít a nikdy nepřestat! Hmatatelné výsledky záleží na tom, co optimalizujete. Pokud je klíčové slovo málo hledané a má malou konkurenci, můžete se propracovat na první stranu téměř ihned. Gratulujeme. Pokud je slovo obecnější, s velkou konkurencí, nemusíte se na první stranu probojovat nikdy. Ach ano. Proto si dobře promyslete, kolik úsilí můžete investovat a jaké výrazy tedy zahrnete do svého akčního SEO plánu. Vyhledávače rovněž oceňují čilou aktivitu na vašem webu, tedy že je obsah aktualizován – zkrátka že to na vašem webu žije a máte pro návštěvníka průběžně nové skvělé informace.

A o čem jako?

Zase další otázka, že. Ale zase máme odpověď. Základem jsou texty o vašich produktech, službách, obrázcích, detailech. Vezměte si k ruce analýzu klíčových slov a upravte je jako první s důrazem na logickou strukturu. Zkrátka ať na vašem webu návštěvník zoufale nepobíhá jak bludný Holanďan. Pokud stránky na důležitá klíčová slova chybí, postupně je přidávejte. Také se samozřejmě nabízí blog, v němž chytře pokryjete jak klíčová slova, tak poradíte návštěvníkům s problémy, ukážete jim řešení, novinky… zkrátka je získáte pro svou věc!

Důležité? Šup s tím co nejvýš!

Stejně jako v ostatních formátech marketingové komunikace píšete podstatné sdělení na začátek, na webu platí stejný zákon. Co zmíníte na začátku článku, má větší váhu než to na konci. Snažte se tuto vědomost chytře využívat a v případě klíčových slov je zkuste umístit pěkně do perexu (prvního odstavce článku).

Tak já zkusím CTRL C/CTRL V

Ano, času máme všichni málo, ale kopírování celých pasáží cizích webů, s jejichž originalitou svedli majitelé poctivý boj, se vám při posledním SEO-soudu stejně nevyplatí. Vyhledávač duplicitní obsahy nemá v lásce a za originál považuje pouze ten, který zaindexuje jako první. Ve výsledku si tedy vlastně uškodíte – vyhledávač si vybere originál a ostatní kopie posune ve vyhledávání automaticky níže, nebo je dokonce odstraní. Jak už sami víte, je to sice robot, přesto chce nabízet hledajícím lidem pouze relevantní obsah, ne gigabajty kopií. To platí i o duplicitách na vašich vlastních webech, kdy s cílem tvoření zpětných odkazů rozjedete podobnou prezentaci i na svých dalších webech. Ups, lepší výsledky se nekonají, možná si dokonce vysloužíte penalizaci. Pokud si naopak chcete zkontrolovat, zda někdo nezneužívá vaše texty, běda mu, použijte nástroj http://copyscape.com/.

Potřebujete-li se podívat na zoubek případné duplicitě v rámci dvou url, pak použijte nástroj http://www.copyscape.com/compare.php.

Tak si to shrneme…

Jak vidíte, klíčová slova se používají v různých částech stránky. Vyhledávače už mají v malíku i češtinu, takže si nedělejte hlavu ze skloňování, časování a používejte i synonyma. S klíčovými slovy to nepřehánějte, ať vás robotí gang nepenalizuje. Pravidelně aktualizujte svůj obsah a vyvarujte se kopírování obsahu z jiných webů, nemáte to zapotřebí. Prostě pište pro lidi, ale berte ohled na pravidla hry vyhledávačů – odmění vás bezvadnou pozicí a lidi vás najdou.

Jana Eckhardtová

21. 10. 2017

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

Využíváte databáze a leady naplno? Malá marketingová Využíváte databáze a leady naplno? - ‚‚Z 1500 návštěvníků webu jsme dostali kontakt na 300 firem, 25 z nich se na web opakovaně vrátilo, takže jsme… přečíst článek
Pište copy a SEO zároveň Dvě mouchy jednou ranou aneb jak trefit copy a SEO zároveň - Co můžete udělat proto, aby vaše texty byly nejen čtivé, ale také čtené? Dopřát jim něco málo (nebo spíš něco… přečíst článek
Ego B2B marketingu je malé, ale roste! - Sledovat trendy je jedna věc, účastnit se jich přímo je věc druhá. V B2B marketingu se pořád nabízí spousta možností,… přečíst článek
Linkbuilding - podoby zpětných odkazů | malá MARKETINGOVÁ Linkbuilding – podoby zpětných odkazů - Vybudovat silný odkazový profil není hračka. Chce to čas, chuť a sem tam i trochu peněz. Odkazy při linkbuildingu mohou… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.