Jednotlivců statisíce. Společností tisícovky. Malou a střední firmu, aby jeden pohledal

LinkedIn je nazýván profesní sociální sítí a počet registrovaných osob v České republice se pohybuje ve statisících. Přes jednu pětinu z nich tvoří manažeři, vedoucí pracovníci a ředitelé firem.

Podívejte se, co je to vlastně LinkedIn.

Osobní profily

LinkedIn je využíván zejména jednotlivci  k zviditelnění profesních úspěchů v podobě on-line profilů (profesních životopisů), k získávání referencí a doporučení svých dovedností a schopností, k navazování osobních či obchodních kontaktů či aktivnímu hledání práce. Je to jenom moje domněnka, ale systematicky k obchodním účelům se svým profilem pracuje málokdo. Samozřejmě vyjma pracovníkům personálních agentur.

Stránky společnosti

Pole firemní profilů orají zejména  velké korporace. Řádově tisíce společností má vytvořen profil společnosti. Soustavné a promyšlené komunikaci se věnuje zlomek z nich. A menší a střední firmy? Ty se na LinkedIn moc nehrnou.  Možná z nevědomosti, z nedostatku času či příležitostí…

Personální agentury

Dalšími uživateli, jsou zmiňované personální agentury. V džungli profilů filtrují vhodné kandidáty na pracovní pozice.  

Skupiny LinkedIn

Jako každá jiná sociální síť, vybízí a poskytuje skvělý prostor pro budování profesních sdružení, komunit…. Česká sociální siť poskytuje prostor dvěma tisícovkám skupin.

Co je to firemní stránka na LinkedInu

Homepage společnosti na LinkedInu. Základna, se kterou pracují  obchodníci, marketéři či personalisté společnosti. K budování image, získávání nových kontaktů či nových zaměstnanců. Další kanál komunikace. Nástroj, kterému je nutné věnovat dostatek času, jinak se nic převratného nestane. Nástroj bez komunikace je jako hrnek bez čaje. Máte ho na stole, ale žízeň vám neuhasí.

Za hodinu je hotovo. Založení firemní stránky

Je vcelku jednoduché, zvládne každý z vás. Budete potřebovat kvalitní fotografie, logo a kvalitní texty. Zabere hodinu vašeho času.

Úvodní fotografie

Nachystejte si nejlépe 2 – 3 fotky, vystihující vaši společnost, produkty, projekty….. Můžete je dle potřeby měnit. O velikosti 646 x 220 pxl.  

Produktové stránky

Pokud chcete vyzdvihnout vaše top produkty, služby, reference… Je možné použít samostatné produktové stránky. Maximálně však 10. Rozmýšlejte pečlivě, nač je využít a jaké obsahy a obrázky vložit, protože někdy je s jejich odstraňováním velká potíž.

Čeština či angličtina

Jste-li tuzemským hráčem volte jako výchozí češtinu. Pro zahraniční expanzi máte na výběr anglický jazyk.

Informace o společnosti

Jasně, stručně, výstižně a s tím správným švihem ukažte světu co umíte, s čím umíte pomoci, co jste dokázali, s kým byste rádi spolupracovali…

Propojení s skupinami

Pro lepší využití a dohledatelnost stránky se propojte se skupinami, které jsou pro vás obchodně zajímavé. S těmi, které sdružují vaše potenciální klienty nebo experty z oboru. Primárně však musíte být členem vy (jednotlivec)  nebo jiný správce. Poté se můžete propojit.

Záložka kariéra

Pokud jste personální agentura nebo uvažujete o náboru nových kolegů prostřednictvím LinkedInu, zřiďte si záložku Kariéra. Počítejte s platbou a ne malou. Na výběr je 30 denní zveřejnění pozice nebo balíčky 5 – 10 volných pozic. Cena se pohybuje od 90 – 140 EUR.  Jelikož je LinkedIn velkým lovným rybníkem pro personálním agentury, dá se předpokládat, že tato služba velmi dobře funguje.

Jen ať se proboha něco děje. Aneb obsah je král

Jak už jsem zmiňovala. Nepleťte si komunikaci s vytvořením nástroje. Samotný nástroj vám nové zákazníky nezaručí. Smysluplná a soustavná komunikace ano. Tedy. Obsah je král! Bez něj se na to vykašlete a jděte dělat něco, co vás těší.

Obsah, obsah a zase obsah

Proč stránku zakládáte? K jakému účelu? Koho chcete oslovit? Jsou tito lidé na LinkedInu? A co očekávají? Můžete jim nabídnout to, co hledají? Můžete ji pomoci? (záměrně říkám pomoci ne prodati) Jste schopni a ochotni pravidelně pomáhat nikoliv jen prodávat? (čekají vás tvorby tuny článků, návodů, názorů, diskusí, videí, webinářů…..a jiné formy interakce a vzbuzení zájmu). Pokud je vše růžové, tak se směle pusťte do práce. Představte si typického zákazníka z LinkedInu a nabídněte mu vaši komunikační nit. Mluvte s ním, pište, diskutujte, setkávejte,  dávejte a poté až prodávejte.

Frekvence a zodpovědnost

Rozmyslete si, kdo je zodpovědný za komunikaci. A kolik času vám komunikace zabere. Obrňte se trpělivostí a výsledky průběžně vyhodnocujte. Pokud vám nic nepřináší (i přes vaši maximální komunikační obsah), vrhněte se jinam nebo se poraďte.

Aktualizace

Věřím, že pokud jste se rozhodli na LinkedIn vstoupit, obsahy ani investice určitého času pro vás nejsou problém. Veškerý připravený obsah sdílejte formou aktualizací na firemním profilu. Můžete sdílet články z vašeho blogu. Návody. Pozvánky na akci či jiné události. Novinky z oboru. Nové produkty a služby. Vaše úspěchy (projekty, vítězství v soutěžích, ocenění). Odkazy na články v médiích, videa. Volné pozice (neplacené odkazy na ně). Prostě vše, co vaše cílová skupina ocení. Nezapomeňte vždy na výzvu.Pobídněte k diskusi, ke sdílení, k setkání…. Či jiné akci.

Obr. Místo pro vložení aktualizace. Firemní stránka LinkedIn.

Obr. Tvorba aktualizace. Firemní stránka LinkedIn.

Obsah správným lidem

Obsah je na světě. Pěkně si hoví na vaší firemní stránce. Vy jej však potřebujete vypustit ven. Do náruče (či do profilů) svých stávajících či potenciálních zákazníků. Máte tři možnosti:

  1. Sdílení „followery“
  2. Sponzorování aktualizace
  3. E-mailem

Sdílení „followery“

Požádejte členy stránky (followery) o sdílení či „like“ příspěvku. Zobrazí se na homepage jejich osobních profilů. A tím pádem všem jejich obchodním kontaktům s nimiž jsou propojeni. Můžete začít u sebe nebo požádat své kolegy. Můžete začít u sebe a požádat i své kolegy, kteří jsou „followery“ stránky.  

Obr. Sdílení příspěvku followery. Firemní stránka LinkedIn.

Sponzorování aktualizace

Tvorba reklamy či sponzorování aktualizace je pro mne velkou neznámou. Společnosti ji určitě využívají, nicméně zatím s mizivými výsledky. Nesetkala jsem se s více názory, které by reklamě dali jednoznačně zelenou. Možnost tu ale je. Posouzení nechám na vás. K danému příspěvku vytvořte buď reklamu (obrázek, video, text) a to pro danou cílovou skupinu. Nebo sponzorujte daný obsah pro širší cílovou skupinu. Vyberte cenu za proklik, cenu za tisíc zobrazení nebo nastavte denní rozpočet. Min. cena za proklik jsou 2 EUR a min. denní rozpočet je 10 EUR.   

Sdílení e-mailem

Využíváte-li pravidelný e-mailing, zahrňte LinkedIn i do něj.

Políčeno na získávání nových členů

Zaměstnanci jsou dobrý základ

Udělejte ze zaměstnanců své první followery. Požádejte ty z nich, kteří jsou v kontaktu se stávajícími či potenciálními klienty. Ty zase požádají oni.

Nadšený follwer šíří dál. A rád.

Je-li stránka obsahově zajímavá a přináší členům stránky významné a užitečné informace. Živě diskutují a zapojují se. Využívají výhod, které poskytujete…Nebojte se a vyzvěte je k doporučení vaší stránky. Jejich kontaktům. Těm, kterým potřebujete.

Členové skupiny budou i vaši členové.

Staňte se členy odborných skupin jež vás zajímají a účastněte se hojně diskusí. Vyvolávejte diskuse. Sdílejte. Nebo. Vytvořte skupinu vlastní a nechte vaši společnost vystupovat v roli experta.

Odkazujte na firemní stránku

Na webových stránkách společnosti. Na vizitkách. V patičce e-mailu. V tištěných i online materiálech (nabídky, hlavičkový papír). Kdekoliv jste vy a vaše firma.

Nadchněte zákazníky, partnery i dodavatele

Dejte vědět stávajícím zákazníkům, partnerům, dodavatelům, že vás najdou nově na LinkedInu. Sdělte jim, co pro ně chystáte. Nadchněte je. Ukažte jim jednoznačný užitek (obsah a komunikační strategii máte již vytvořenu)  a poté vyzvěte ke spojení. Využijte k tomu e-mailové sdělení. Pozvěte je na osobním setkání. Na vaší webové stránce v propagačním materiálech. Jejich kontakty budou i vašimi.

Využijte osobního profilu.

Osobní profil na LinkedInu je velice tvárná a živá záležitost. Skvělá příležitost k přímému oslovení a výzvou k připojení. To firemní stránce chybí. Využijte tuto příležitost  a vyzvěte své stálé i nové kontakty k následování firemní stránky. Důvěřují vám.

Reklama

Reklamou můžete oslovit specifické okruhy zákazníků. Filtrujte dle společností, které vás zajímají, dle lokality, oboru, dovedností….Stačí si vybrat. Můžete tak oslovit influencry (lidé, který ovlivňují svými názory ostatní) a navíc oslovíte jen ty, které skutečně oslovit chcete. A za to si zaplatíte.

Shrnutí

LinkedIn

  • Profesní sociální siť. Vhodná pro B2B. A dokonce i pro malé a střední firmy.

Firemní stránka

  • Úvodní fotografie
  • Obsah
  • Produktové stránky
  • Členství ve skupinách
  • Kariéra
  • Čeština či angličtina

Obsah je král

  • Stanovte cílové skupiny
  • Zamyslete, co je zajímá
  • Vytvořte obsahy
  • Vytvořte soustavnou komunikaci
  • Určete odpovědnou osobu a frekvenci komunikace

Obsah správným lidem

  • Vyzvěte folowery
  • Sponzorujte aktualizaci
  • Sdílejte e-mailem

Hon na členy

  • Zaměstnanci jsou dobrý základ
  • Nadchněte zákazníky, partnery i dodavatele
  • Nadšený follwer šíří dál. A rád
  • Využijte osobního profilu
  • Členové skupiny budou i vaši členové
  • Odkazujte na firemní stránky
  • Reklama
Jana Eckhardtová

12. 12. 2014

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

dobrý obchodník je nad zlato Miluju PRAVÉ obchodníky. Jsou pro firmu nad zlato! - Naučte své obchodníky generovat nové zákazníky/leady pohodlněji. Objevte „nové“ akviziční kanály a potenciál, který skrývají. přečíst článek
arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Zákazníka jenom mlátíme parametry a čekáme, že si z toho sedne na zadek, říká Lucie Zitterbartová o B2B komunikaci - Co obnáší B2B marketing a proč je nejlepší témata pro B2B komunikaci hledat u koncového zákazníka? Na otázky odpovídala copywriterka… přečíst článek
Webinářem můžete urychlit svou cestu ke koncovému zákazníkovi. I v B2B. Webinářem k rychlejším obchodům? Jde to! - I nejzatvrzelejší zaklínači online prostoru přicházejí na chuť online prezentacím. B2B a služby nevyjímaje. Má pro vás smysl webinář? přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.