E-shop raz dva, výdělky nikoliv

Dostali jste nápad na báječný výrobek? Fajn, hurá s ním na internet! Poskládáte e-shop, zaplatíte si pár reklam a peníze se jen pohrnou… Akorát že vůbec. (Ne)překvapivě to takto nefunguje. Ano, e-shop můžete postavit vcelku hravě. Existuje spousta šablon, které vás nebudou stát víc jak pár korun měsíčně. Pak ovšem přichází všechna ta ALE.

I online podnikání je o konkurenci, marži, nákladech…

  • Co konkurence? Znáte ji? Co nabízí, za jaké ceny, jaké má vstupy? Proč by uživatelé měli nakoupit u vás a ne v zavedených řetězcích?
  • Jakou máte marži? S 10% marží neuspějete, pokud neuděláte za měsíc milionové tržby.
  • Fixní náklady i marketing něco stojí. Počítáte s tím? Skladování, práce na balení, plat skladníka, rozesílka… Nic z toho samozřejmě není zadarmo.

A co vaše produkty? Máte zákazníkům skutečně co nabídnout? Co je to „něco navíc“, které můžete dát vy a vaše konkurence ne? Drsné? Tohle bylo teprve kolečko na zahřátí.

Dobře spočítané PNO je must have

Pamatujte na to, že reklamy a práce na nich vás oberou o další procenta z rozpočtu. Neobejdete se bez dobře spočítaného PNO. Co se za těmito třemi písmeny skrývá? Je to zkratka pro podíl nákladů na obratu. Hodnota PNO vyjadřuje, kolik procent z obratu, který jste díky díky reklamě získali, bylo potřeba za reklamu zaplatit.

Agentura za vás NEudělá vše

Co je povinností marketingové agentury? Přivést uživatele k vašim ‚‚dveřím‘‘ za příznivého stavu CTR a CPC. Co se děje na e-shopu je pak zcela ve vaší režii. To vy musíte otevřít dveře (Cookies lišta, prodejní a úderná landing page…), znát svého zákazníka a naservírovat mu to, co chce, a navíc v ten pravý čas.

Konverzní poměr jde jen a jen na vaše triko. Musíte vědět CO budete prodávat, JAK to bude vypadat, KOLIK to bude stát a JAKÝM ZPŮSOBEM to dopravíte zákazníkovi. A k tomu všemu ještě počítat s ekonomickou situací uživatelů, výkyvy trhu, válkami, covidy a kdo ví, s čím ještě. A musíte na tom makat ve dne v noci (skoro).

To všechno za vás žádná marketingová agentura na světě opravdu neudělá (a věnovali jsme tomu i jeden extra článek).

Ukazování prstem vás nikam nedostane

Za odpovědnost a informace, které nemáte, tvrdě zaplatíte. Nepomůžou vám výmluvy, přehazování odpovědnosti, ukazování prstem… A dokonce vám zpravidla nepomůže ani výměna marketingové agentury. Zde se musím zastat všech agentur na světě. I když se změna marketingovky značné části neprofitujících podnikatelů jeví jako spásné řešení, agentura může udělat pouze to, co jí umožňují reklamní systémy, vyhledávače a GDPR omezení. Pokud je chyba někde jinde, můžete najímat jinou agenturu každý druhý měsíc a nestane se vůbec nic.

Tak to prosím zvažte. Opravdu máte čas, prostředky, znalosti a energii k tomu, abyste vstoupili na online trh?

 

Jana Eckhardtová

18. 7. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie , ,

Věčný souboj marketérů a obchodníků. Vztah marketéra a obchodníka: Jak na spolupráci a jak to určitě nedělat - Marketéři a obchodníci spolu často bojují, ačkoliv jsou na jedné lodi. Nesvědčí to nikomu. Jak tyto vztahy narovnat a prospět… přečíst článek
Chcete dokonale zaujmout a podpořit prodej? Zkuste video marketing - V online světě tvrdě bojujeme o pozornost. Ještě jste nezačali využívat video obsah ve své marketingové strategii? Je na čase… přečíst článek
Píšeš dobře, píšeš rád/a? Přidej se k nám! - Potřebujeme copywritera. Někoho, kdo se nebojí pustit se po hlavě do psaní textů o všem (ne)možném.  přečíst článek
Interim marketingový manažer – léčí bolavá místa firem - Je pro vaši firmu vhodný interim, externí / interní marketér nebo konzultant? Porovnejte s námi pro a proti jednotlivých pozic. přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – strategie na rok. Výpočet potenciálu trhu, přesné zacílení. Výběr efektivních komunikačních kanálů a plánování obsahu. Podrobný harmonogram aktivit a jejich správa. Návrh rozpočtu a monitoringu. Pěkně měsíc po měsíci.

 

manažer

marketingový

manažer

Externí marketingový manažer pro řízení a realizaci online marketingu i offline aktivit. S letitými zkušenostmi s tvorbou marketingových strategií a realizací marketingových kampaní. K pronájmu na 20, 40 i více hodin v měsíci.  Zaplatíte odpracovaný čas, získáte know-how celého týmu specialistů a projekt manažera.

strategie

marketing pro

B2B firmy

Tvorba marketingové strategie a realizace marketingových aktivit pro B2B sektor malých a středních firem. Orientovaný na jasné cíle a výsledky. Pro domácí trh i zahraničí. S externí marketingovým manažerem pro řízení a specialisty pro realizaci online i offline aktivit.

 

 

školení

Obchod(ování) na

LinkedIn

LinkedIn je bez debat každodenním nástrojem obchodníka. Od získávání zcela nových, ale pečlivě vybraných kontaktů, přes budování povědomí o produktu/službě, tvorbu vztahu až po získávání zakázek. S LinkedInem a jeho funkcemi každý měsíc získáme přes 150 vybraných spojení a více než desítku „teplých“ dotazů k tomu.