E-shop raz dva, výdělky nikoliv

Dostali jste nápad na báječný výrobek? Fajn, hurá s ním na internet! Poskládáte e-shop, zaplatíte si pár reklam a peníze se jen pohrnou… Akorát že vůbec. (Ne)překvapivě to takto nefunguje. Ano, e-shop můžete postavit vcelku hravě. Existuje spousta šablon, které vás nebudou stát víc jak pár korun měsíčně. Pak ovšem přichází všechna ta ALE.

I online podnikání je o konkurenci, marži, nákladech…

  • Co konkurence? Znáte ji? Co nabízí, za jaké ceny, jaké má vstupy? Proč by uživatelé měli nakoupit u vás a ne v zavedených řetězcích?
  • Jakou máte marži? S 10% marží neuspějete, pokud neuděláte za měsíc milionové tržby.
  • Fixní náklady i marketing něco stojí. Počítáte s tím? Skladování, práce na balení, plat skladníka, rozesílka… Nic z toho samozřejmě není zadarmo.

A co vaše produkty? Máte zákazníkům skutečně co nabídnout? Co je to „něco navíc“, které můžete dát vy a vaše konkurence ne? Drsné? Tohle bylo teprve kolečko na zahřátí.

Dobře spočítané PNO je must have

Pamatujte na to, že reklamy a práce na nich vás oberou o další procenta z rozpočtu. Neobejdete se bez dobře spočítaného PNO. Co se za těmito třemi písmeny skrývá? Je to zkratka pro podíl nákladů na obratu. Hodnota PNO vyjadřuje, kolik procent z obratu, který jste díky díky reklamě získali, bylo potřeba za reklamu zaplatit.

Agentura za vás NEudělá vše

Co je povinností marketingové agentury? Přivést uživatele k vašim ‚‚dveřím‘‘ za příznivého stavu CTR a CPC. Co se děje na e-shopu je pak zcela ve vaší režii. To vy musíte otevřít dveře (Cookies lišta, prodejní a úderná landing page…), znát svého zákazníka a naservírovat mu to, co chce, a navíc v ten pravý čas.

Konverzní poměr jde jen a jen na vaše triko. Musíte vědět CO budete prodávat, JAK to bude vypadat, KOLIK to bude stát a JAKÝM ZPŮSOBEM to dopravíte zákazníkovi. A k tomu všemu ještě počítat s ekonomickou situací uživatelů, výkyvy trhu, válkami, covidy a kdo ví, s čím ještě. A musíte na tom makat ve dne v noci (skoro).

To všechno za vás žádná marketingová agentura na světě opravdu neudělá (a věnovali jsme tomu i jeden extra článek).

Ukazování prstem vás nikam nedostane

Za odpovědnost a informace, které nemáte, tvrdě zaplatíte. Nepomůžou vám výmluvy, přehazování odpovědnosti, ukazování prstem… A dokonce vám zpravidla nepomůže ani výměna marketingové agentury. Zde se musím zastat všech agentur na světě. I když se změna marketingovky značné části neprofitujících podnikatelů jeví jako spásné řešení, agentura může udělat pouze to, co jí umožňují reklamní systémy, vyhledávače a GDPR omezení. Pokud je chyba někde jinde, můžete najímat jinou agenturu každý druhý měsíc a nestane se vůbec nic.

Tak to prosím zvažte. Opravdu máte čas, prostředky, znalosti a energii k tomu, abyste vstoupili na online trh?

 

Jana Eckhardtová

18. 7. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Zákazníka jenom mlátíme parametry a čekáme, že si z toho sedne na zadek, říká Lucie Zitterbartová o B2B komunikaci - Co obnáší B2B marketing a proč je nejlepší témata pro B2B komunikaci hledat u koncového zákazníka? Na otázky odpovídala copywriterka… přečíst článek
Poskládejte si ty nejefektivnější nástroje pro Accout Based Marketing Jak na Account Based Marketing v praxi - Co je Account Based Marketing, už víte. Jak ho ale uvést do praxe a jaké prostředky zvolit, aby byla vaše… přečíst článek
pomocí ABM lépe zacílíte na vhodné zákazníky Account Based Marketing: k čemu vám bude a jak na něj - Možná vám zkratka ABM nic neříká, určitě už jste na ni ale v marketingových vodách narazili. Takže o co jde… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.