Co marketingová agentura, to jiné řešení

„Jak mám, kruci, vybrat marketingovou agenturu, když mi v každé řeknou něco jiného?‘‘ posteskl si před časem jeden majitel. Už dva měsíce se morduje s výběrem. Obrátil se na devět agentur. Sedm z nich jeho firmě nabídlo podobná řešení s různými rozpočty. Dvě další (a mezi nimi byla i naše Malá marketingová) nabídlo něco úplně jiného. Všechny agentury by daly ruku do ohně za to, že právě jejich návrh je ten nejlepší. „Tak co s tím mám teď dělat?‘‘ dodal majitel otráveně.

Pro pořádek: majitel je z ranku B2B firem. Orientuje se na výrobní segment. Na první fázi, na půl roku, má rozpočet 300 000 korun. Má responzivní verzi webu bez SEO náležitostí.

Řešení ála e-shop

Sedm agentur navrhlo víceméně e-shopová řešení:

  • Desítky tisíc měsíčně na PPC reklamy a bannery třetích stran (Novinky, Aha!, Blesk…).
  • Bannerové reklamy na LinkedIn za 10 tisíc měsíčně (při naprosto mizerném CTR a zcela absurdní ceně jednoho prokliku).
  • Obsah na sociálních sítích (LinkedIn a Facebook).
  • Tvorba nového webu asi za 100 tisíc korun.

Rozpočet na půl roku 300 tisíc? Zahučel by za tři měsíce.

Řešení ve jménu public relations

Další, náturou spíše PR agentura, uvažovala víc racionálně:

  • PPC reklamy navrhli jako doplněk, vyhledávanost v tomto oboru nebude ve výši desetitisíců.
  • Organiku nebrali na lehkou váhu, proto doporučili změny na webu zhruba za 50 tisíc.
  • Zaměřili se na prezentaci v odborných médiích. Dost si za ně připlatíte, ale lze předpokládat, že se obsah dostane ke správným lidem

Rozpočet se rozptýlil na více měsíců, nicméně zpětná vazba a monitoring byly navrženy mizerně.

Malé marketingové řešení

My jsme vsadili na klasický komunikační mix osvědčený pro B2B

  • Cílení na LinkedIn funguje, obrátíme se na lidi, kterým máme co nabídnout (výrobní ředitele, technické ředitele…), s využitím databází a leadů.
  • Vytěžování obchodních kontaktů, v rámci připojených na LinkedInu: posty, články, reference, case studies, pozvánky na webináře, živé akce, veletrhy…
  • Organika je v B2B nejlevnější nástroj a jakmile se začne rozvíjet web, přijdou časem i oportunity.
  • PPC jako doplněk – v segmentu je relevantních vyhledávaných výrazů pár tisíc za měsíc, takže ho rozhodně využijeme (nicméně zřejmě nebudou hlavním zdrojem poptávek), u vybraných třetích stran možná použijeme bannery –⁠ jsme na 3 až 5 000 korun měsíčně.
  • Web je teď pro výrobní sféru naprosto dostačující, lehce ho poupravíme, nastavíme základní SEO, nový bude, až si na sebe vydělá.

Toliko k řešení za nás. Tak, a teď babo raď. 

Jak se můžou řešení navrhovaná marketingovými agenturami tolik lišit?!

Co si má vybrat člověk, který marketingu nerozumí (a proto se obrací na marketingovou agenturu), nemá s ním žádnou zkušenost (protože ji očekává od agentury) a nemá se na koho obrátit pro radu (protože mu v každé agentuře řeknou něco jiného)?

Vůbec se nedivíme klientově rozladěnosti, beznaději a znechucení. Přitom by stačilo vcelku málo (a teď apelujeme na vás, marketingové agentury): ‚‚Pardon, my v B2B nejedeme. Obraťte se na někoho jiného.‘‘ Poptávající by se klidně znovu mohl obrátit na devět agentur, dočkal by se devíti různých návrhů řešení, jenže ty by se vzájemně lišily jenom kosmeticky, ne diametrálně.

Zajímá vás online marketing pro B2B firmy? Nebo potřebujete rozjet svůj e-shop? Moc dobře víme, že marketingové řešení je potřeba vám ušít na míru a mluví za nás spousta referencí.

Domluvte si s námi konzultaci třeba hned dnes.

Jana Eckhardtová

25. 7. 2022

Logo Malá marketingová

Šablona marketingového plánu

Kompletní návod na tvorbu marketingové strategie pro váš byznys. Na celý rok, měsíc po měsíci. 7kroková šablona včetně pracovního manuálu a online návodů! Zvládněte na jedničku analýzu i praxi. Ne bez práce, zato za bezkonkurenční cenu.

další články z kategorie

arin Novotná a Silvia Poláková: rozhovor LinkedIn a Sales Navigator Sales Navigator? Za málo peněz hodně muziky. V B2B nahradí cold calling, říká Silvia Poláková - Proč při správě klientských B2B účtů na LinkedInu používáme Sales Navigator, proč by nám byl k ničemu bez kvalitního a… přečíst článek
Zákazníka jenom mlátíme parametry a čekáme, že si z toho sedne na zadek, říká Lucie Zitterbartová o B2B komunikaci - Co obnáší B2B marketing a proč je nejlepší témata pro B2B komunikaci hledat u koncového zákazníka? Na otázky odpovídala copywriterka… přečíst článek
Poskládejte si ty nejefektivnější nástroje pro Accout Based Marketing Jak na Account Based Marketing v praxi - Co je Account Based Marketing, už víte. Jak ho ale uvést do praxe a jaké prostředky zvolit, aby byla vaše… přečíst článek
pomocí ABM lépe zacílíte na vhodné zákazníky Account Based Marketing: k čemu vám bude a jak na něj - Možná vám zkratka ABM nic neříká, určitě už jste na ni ale v marketingových vodách narazili. Takže o co jde… přečíst článek

Nejste si jisti? Svěřte se, kde vás tlačí bota.

Vybereme optimální řešení dlouhodobého marketingu a formu spolupráce, která vám přinese ovoce.

Nestačí? Chcete víc?

plán

marketingový

plán

Sestavení marketingového plánu – vaše strategie na 12 měsíců. Přesné zacílení, široký dosah, zásah do srdcí vašich zákazníků. Výběr správných komunikačních kanálů a obsahu. Správa a podrobný harmonogram aktivit. Návrh rozpočtu a monitoringu.

manažer

marketingový

manažer

Externí marketér pro realizaci vašich marketingových aktivit na tolik hodin v měsíci, kolik potřebujete. Zkušený tvůrce obsahu se znalostí komplexních marketingových nástrojů, monitoringu, analytiky. S praxí z malých a středních firem.

strategie

marketingové

minutky

5hodinová marketingová konzultace. Analýza vaší aktuální marketingové komunikace. Následný návrh a vedení při sestavení marketingové strategie a výběru vhodných nástrojů, forem obsahu. Plus instruktáž, praktické ovládnutí nástrojů.

školení

marketingová

školení

Tvorba marketingového plánu/strategie. Ovládnutí komunikačních kanálů a aplikací. Pro malé a středně velké firmy, pro podnikatele i majitele. Pro začínající marketéry a další odpovědné pracovníky v oblasti komunikace se zákazníky.